Du bist im Archiv eines älteren Festivals. Gehe zur Startseite.
Osmose
Laurence Favre
Osmose
Wettbewerb Kurzfilm
- | City Kino Wedding | Kurzfilm 1 außerdem mit: Drei Bäume sind kein Wald, Eine einzelne Tat, Slimane, Sticky (oder der Sommer in dem Kaugummis 10 Cent teurer wurden)
- | Babylon 2 | Kurzfilm 1 außerdem mit: Drei Bäume sind kein Wald, Eine einzelne Tat, Slimane, Sticky (oder der Sommer in dem Kaugummis 10 Cent teurer wurden)
Eine sinnliche Erkundung des Waldes und der Spannungen, die ihm innewohnen. Eine Welt von Gewinn und Verlust, Wachsen und Verschwinden in Zyklen von Leben und Tod.
Sensory exploration of the forest and the tensions that inhabits it. A world of, gain and loss, growing and vanishing in cycles of life and death.
Laurence Favre
arbeitet mit – meist analogem – Bewegtbild und Fotografie sowie dem Schreiben. Ihre Arbeit untersucht, wie Konzepte binärer Gegensätze zweckentfremdet werden können. In den letzten Jahren hat sie sich mit der Verstrickung kolonialer und ökologischer Prozesse beschäftigt.

Alle Filme
Sektion auswählen
2 Minuten - 24/7
Regie: Lisa Miller, Leonie Krippendorff | Buch: Lisa Miller, Leonie Krippendorff, Alice Gruia

Damals Plötzlich Jetzt
Regie: Mo Jäger, Melissa Isabell Jäger | Buch: Mo Jäger, Melissa Isabell Jäger

DREH’S UM Viet-Deutsche Perspektiven - Dokumentarfilm Rolle
Regie: Huy Nguyen, Lan Mi Lê, Hien Nguyen & Mani Pham Bui, Jasmin Phan, Melanie Nguyen

God Has Forgotten Us in the Backseat of a Locked Car During Summer
Regie: Kyle Heller | Buch: Kyle Heller

Hasta que se Apague el Sol (Until the Sun Dies)
Regie: Jonas Brander | Buch: Jonas Brander, Catalina Flórez Ibarrar

Jenseits der blauen Grenze
Regie: Sarah Neumann | Buch: Sarah Neumann (Romanvorlage von Dorit Linke)

Leuchtheringe
Regie: Marie-Catherine Theiler, Jan Peters | Buch: Marie-Catherine Theiler, Jan Peters

Lychener 64 - Berlin Prenzlauer Berg
Regie: Jakob Rühle, Fabio Dondero, Teresina Moscatiello | Buch: Jakob Rühle, Fabio Dondero, Teresina Moscatiello

Made In Germany
Regie: Duc Ngo Ngoc, Ozan Mermer, Raquel Stern, Anta Helena Recke | Buch: Naomi Bechert, Bahar Bektas, Duc-Thi Bui, Ozan Mermer, Duc Ngo Ngoc, Anta Helena Recke, Sharon Ryba-Kahn, Raquel Stern

Milchzähne
Regie: Sophia Bösch | Buch: Roman Gielke, Sophia Bösch (Romanvorlage von Helene Bukowski)

Punk Girls - Die weibliche Geschichte des britischen Punk
Regie: Christine Franz | Buch: Christine Franz

Schade, dass Beton nicht brennt
Regie: Gabriele Bartels, Nils C. Bolbrinker, Barbara Etz, Barbara Hennings, Christoph Marzian, Helmut Nierycklo, Barbara Rhode, Klaus Salge, Wolfgang Schuhkrafft | Buch: Gabriele Bartels, Nils C. Bolbrinker, Barbara Etz, Barbara Hennings, Christoph Marzian, Helmut Nierycklo, Barbara Rhode, Klaus Salge, Wolfgang Schuhkrafft

Stadt als Beute
Regie: Miriam Dehne, Esther Gronenborn, Irene von Alberti | Buch: Miriam Dehne, Esther Gronenborn, Irene von Alberti

Sticky (oder der Sommer in dem Kaugummis 10 Cent teurer wurden)
Regie: Hannah Wolny | Buch: Hannah Wolny, Laurens Linnemann

Teaches of Peaches
Regie: Philipp Fussenegger, Judith Landkammer | Buch: Cordula Kablitz-Post, Schyda Vasseghi

Wir spielen Rathaus!
Regie: Matthias Richter, Heiko Michels | Buch: Joanna Ratajczak, Matthias Richter, Heiko Michels
Regiekommentar
»Almost paraphrasing Robert Filliou, I state that art is what makes the forms of nature more interesting than art. The creation of sounds that our ears cannot hear (such as those recorded with hydrophones and contact mics, or distorted in the postproduction process), the act of framing the environment that makes us lose scales and forces us to reflect on what we are watching, and the post-synchronicity of sounds and images that creates a new relation to an environment are just a few of the many possibilities to be explored in filmmaking that strives towards a sensory expression of what we call ‘nature’ and our relation to it. Equipped with a 16mm Bolex camera, and now and then with my sound equipment, I walk, take my time, observe, walk some more, sense, perceive, stop and record as a physical process. Later on, through editing, I try to recreate the sensation that filled me within this space in a metaphorical way. After experimenting with this form on a glacier in the film Resistance (2017), I expanded the experience to include the woods in Osmosis (2022), followed by and the desert in Zerzura (to come). The three films compose the Corpus Animale (body with a soul) trilogy.«